شناسهٔ خبر: 223217 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری خبر داد؛

تقویت هم‌افزایی برای جذب مشارکت خیرین و بخش خصوصی در پروژه‌ها

نوذرپور مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی با تبیین نقشه راه سازمان برای تأمین منابع مالی غیردولتی اظهار کرد: اولویت نخست جذب مشارکت خیرین در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ضروری است و در مرحله بعد، هدف‌گذاری سازمان بر مرتفع کردن موانع قانونی و ایجاد بسترهای امن برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متمرکز خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، در نشست هم‌افزایی میان مدیران ارشد سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی و نمایندگان یک هلدینگ بخش خصوصی، راهکارهای عملیاتی برای بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و رفع موانع سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست که به میزبانی علی نوذرپور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری، با حضور اعضای هیئت‌مدیره، معاونین و مدیران ارشد برگزار شد، با تمرکز بر چالش‌ها و فرصت‌های مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های اجرایی صورت گرفت.

نوذرپور در این نشست با تبیین نقشه راه سازمان برای تأمین منابع مالی غیردولتی اظهار داشت: اولویت نخست ما در گام اول، جذب مشارکت خیرین در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ضروری است و در مرحله بعد، هدف‌گذاری سازمان بر مرتفع کردن موانع قانونی و ایجاد بسترهای امن برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متمرکز خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مجری با اشاره به قوانین و ظرفیت‌های موجود در سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسهیل حضور خیرین در طرح‌های عمرانی افزود: استفاده از این راهکارهای قانونی می‌تواند سرعت اجرای پروژه‌ها را به شکل چشم‌گیری افزایش دهد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه‌های در دست اجرا، خاطرنشان کرد: در حال حاضر الگوهای موفقی از این همکاری‌ها در جریان است؛ به‌طوری که پروژه‌های بیمارستانی در شهرهای کوار (فارس)، نسیم‌شهر (بهارستان) و عسلویه با مشارکت فعال خیرین در حال پیشرفت است و این تجربه می‌تواند به سایر پروژه‌های ملی نیز تعمیم یابد.

در پایان این جلسه، طرفین بر ادامه رایزنی‌های فنی و حقوقی برای دستیابی به مدل‌های نوین مشارکت در ساخت و بهره‌برداری از تأسیسات عمومی و دولتی تأکید کردند.